lørdag 16. mars 2013

Anders Jektvik


Foto: Pia Farstad Eriksen

Jeg så bare finalen i fjorårets utgave av "Norske Talenter". Min fru, som er fra Hitra, var begeistra for sitt bysbarn Anders Jektvik og jeg lot meg også sjarmere av den karen. Han vant ikke, men gjorde en god figur i finalen, og har nå kommet med sitt debutalbum "Aill Kjeinne Aill", som jeg fikk i posten for et par dager siden.

Dette er slentrende god musikk med hverdagslige tekster framført med Jektviks dype stemme. Det funker mer enn bra for meg og forhåpentligvis har vi her fått en artist som kommer til å levere mye god musikk i årene som kommer.

Her er tittellåta:


Audition fra Norske Talenter: "Bare Saind":


"Puzzlespæll":

http://www.youtube.com/watch?v=y5fAB6YLDeA

Anders Jektvik har truffet en nerve hos meg, dette er musikk jeg kan høre mye på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar