torsdag 17. november 2016

Album 2016 - Oslo Ess - "Konge uten ei krone"



Det er ikke til å legge skjul på at jeg er stor fan av Oslo Ess. Den råe og rett fram-rocken deres setter jeg meget høyt. Det minner litt om Raga Rockers, men det er ikke noe negativt.

Årets album "Konge uten en krone" er et klassisk Oslo Ess-album, der de igjen har med OnklP på en låt, "Trøbbel". Et samarbeid som jeg mener fungerer meget godt:


"Underholdning" er det heftige åpningssporet:


"Akilles" er et litt annerledes spor, mer popete, men fungerer fint for å roe litt ned midt i albumet. "Et Sted For å Glemme" er et av skivas høydepunkt for meg, en veldig sterk låt, men den er dessverre ikke å finne på YouTube. Og på "Her Er Jeg" dukker også blåsere opp, så Oslo Ess er ikke redde for å eksperimentere.

Men mest av alt er det som vanlig bøtter med energi, og det er det som er rock'n roll for meg. Det gir Oslo Ess i fullt monn, og derfor er de et av mine aller største norske favorittband.

"Amerika" er et drivende flott avslutningsspor:


Karakteren blir: 5,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar