tirsdag 20. desember 2016

Album 2016: Status Quo - "Acoustic II - That's a fact!!"



Mine tenåringshelter i Status Quo er det lenge siden jeg har regna med når det gjelder nytt materiale. De har rett og slett ikke vært på radaren, og at de ga ut et akustisk album med noen av sine beste låter i 2014 har gått meg hus forbi.

Men oppfølgeren i år har jeg av en eller annen grunn fått med meg. Siden klassikere som "Caroline", "Rockin' All Over the World" og "Paper Plane" er med på den forrige er det litt mer dyptvannsfisker på dette albumet. Men når det er sagt så finner vi "In the Army Now", "Roll Over Lay Down" og "Dear John" med her.

Joda, det er et trivelig album og gutta har det artig på sine gamle dager. Likevel, jeg hadde ikke regna med å få følelsen av irsk folkemusikk fra Francis Rossi & co, men det er realiteten i "Hold You Back". Men høy partyfaktor er det i dette opptaket fra Hyde Park:


Det vil si, "That's A Fact" er en ny låt, og den svinger det også godt av:


"For You" er også en trivelig låt:


Jeg må tilstå at det er veldig uvant å høre mine gamle boogie / rock'n rollhelter akustisk. Jeg får en liten følelse av at det er noe som mangler. Men for all del, det er et trivelig album og det er vel dette de er gode for nå som de synger sin svanesang. Neste år er det siste turné og da er det etter alle solemerker game over for Status Quo.

Karakter: 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar