lørdag 7. oktober 2017

Shania Twain - "Now"


Sist Shania Twain ga ut album var i 2002 med "Up!" 15 år er lang tid i musikkbransjen, men nå har hun vært i studio og har nylig sluppet nytt materiale. I disse årene har artistens liv vært prega av en del privat drama: En sykdom som angrep stemmebåndene hennes på en slik måte at hun trodde hun aldri kunne synge igjen. Og i 2008 sprakk ekteskapet med produsenten Mutt Lange etter at hun oppdaga at han hadde en affære med det som var hennes beste venninne.

Det  er Deluxe-versjonen jeg har fått tilgang til og derfor noen låter mer enn den ordinære utgivelsen. Bra synes jeg, for det er den siste delen av albumet jeg liker best. Twain har forøvrig skrevet alle låtene sjøl.

Med albumtittelen "Now" vil nok Twain peke på at dette er slik hun høres ut nå, underforstått at det er forandring fra sist hun ga ut nytt materiale. Uansett hvordan en tolker tittelen på skiva så finner ikke Shania Twain opp kruttet her. Det er grei og fin pop som ikke er egna til å provosere noen. 2-3 av låtene er seig suppe som jeg styrer unna, resten er såpass godkjent at karakteren min blir skapelig for å si det sånn.

Som nevnt er det slutten av albumet jeg liker best, alle låtene fra 11 til 16 er bra pop. "Life's About to Get Good" er en av de:


Avslutningssporet "All in All" er heller ikke så verst:


"Who's Gonna Be Your Girl" er også av de bedre sangene på skiva:


Twain viser seg også fra en mer røffere side av og til, som på åpningssporet "Swingin' With My Eyes Closed":


I "Home Now" hører jeg en Twain som jeg husker fra tidligere:


Min konklusjon er at dette ikke er ei revolusjonerende comebackskive fra superstjernen Shania Twain. Men det er jevnt over bra, og jeg tipper at fansen er fornøyd.

Karakter: 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar